Podsumowanie seminarium on-line pt. „Działania promocyjne oraz rekrutacja pacjentów w badaniu klinicznym”
Proces rekrutacji w badaniu klinicznym ma na celu znalezienie odpowiednich osób spełniających kryteria włączenia i nie spełniających kryteriów wyłączenia do badania. Wszystkie procedury związane z rekrutacją muszą odbywać się w zgodzie z odpowiednimi przepisami etycznymi i wymogami regulacyjnymi, a potencjalni uczestnicy muszą otrzymać jasne i zrozumiałe informacje na temat badania, jego celu, korzyści i ryzyka, aby móc podjąć w pełni świadomą decyzję. Skuteczna rekrutacja pacjentów jest kluczowa w zapewnieniu odpowiedniej liczby uczestników badania.
Agencja Badań Medycznych w ramach cyklu „Dzielimy się wiedzą” zorganizowała we współpracy z 4. Wojskowym Szpitalem Klinicznym z Polikliniką SP ZOZ we Wrocławiu seminarium pt. „Działania promocyjne oraz rekrutacja pacjentów w badaniu klinicznym”. Spotkanie odbyło się 20 września w formie on-line, a tematy poruszone podczas spotkania dotyczyły między innymi sposobu informowania pacjentów o badaniach klinicznych, rekrutacji oraz przeciwdziałaniu retencji.
W roli prelegentów wystąpili: mgr Jolanta Cholewa, dr inż. Olga Zajączkowska oraz ppłk dr n. med. Bartosz Krakowiak.
Dziękujemy za zainteresowanie i aktywny udział w spotkaniu.